jaha då var man amerikanare då!

Veckan som varit har varit soft! veckan som kommer vara kommer vara även skönare.. 
har inte gjort som mycke gångna veckan på veckodagarna, 
Möte med Krisann i fredags gick på 10 minuter för vi har absolut inga problem i vår familj! 
Det är ju skönt det så att säga ;D Sen i fredags kom ju även Emma men fick inte tag i henne då!
men fick ta i henne på lördagen, jag är ju typ "fadder" åt henne här. Hon är alltså sprojlans ny i Au pair livet
och det är ja ju nästa, haha.. så jag åkte och hämta henne i lördags kväll vid typ 10 tiden eller nått sen drog vi till 
Perkins och tog en fika och prata lite, Bjerre vad även med och en av hennes tyska kompisar som va med ett tag. 
vi satt där till typ aa ingen av oss hade kollat på klockan, kändes väl som vi varit där i en timma kanske men så kolla 
jag och klockan var då 2 AM haha rätt gäälet att de gick så många timmar och de kändes som typ 1 :P hehe. 

Söndag drog vi till vårt lilla Mall of America! och jag hade ju berättat om de för emma och dom hade snackat 
om det på au pair skolan la la som vanligt det låter lite överdrivet vad alla säger,, sen när man kommer dit står man
där som en fågelholk :P haha det gjorde även emma för att jag hade pratat om karrusellerna o de där .. hon hade 
väl förvänta sig typ små barn karruseller typ, tills hon såg våra fina berg o dalbaner och allt där till typ flumride och 
va de nu mer är.. har allt! och vi gick där i typ 3 timmar eller något! hitta massa saker som man vill ha men det är bara planera när man kan köpa! Men emma är som mig typ det är sköönt :D så vi gick och kolla lite saker som vi ville ha och så
sluta med som vanligt att jag köpte en keps (A) haha förlåt mormor men men sånt som händer! det är så billigt! köpte även en keps i fredags.. hehe det är svårt att inte göra de när de är SALE!!! :D :D :D :D 
hitta även ett par lila skor som jag ska köpa men funderar på när bara :P hehe.. riktigt feta var dom! Och mor och alla andra där hemma som tycker att jag bara köper "strunt" saker dom går att ha i vinter! de sa dom i butiken! så de så! 

och idag måndag har de varit slapp dag med! eller hela veckan kommer vara slapp som sagt! Thanksgiving week! 
lekt lite osv med barnen! vi har även startat toalett träning aka potti training!  och fick reda på en rolig sak även i helgen när vi prata om att vi skulle börja med de! så fort dom är "potti trained" ska vi skaffa vovve kanske :D :D :D :D wohoooo! 
och jag får vara med att välja! så länge den är korthårig och så ere lugnt sa jag! och så sa jag lite hundar som kan fungera :D MOPS MOPS MOPS den lilla vovven vill ja ha! men mamma dom är som stellan! vill ha en labbe :P dom jagar ju trots allt men de ska vi ändra på liten gullig "barbie" hund ska vi ha! hehe... men men nog om de! det tar vi när de kommer!
Va i inne parken idag med hela min familj och en nära vän till Jen och hennes 3 barn chase, rice, maija,, satan vad kul det är att leka i sånt man inte haft som liten nu! :D blir som ett barn.. haha alla 4 vuxna som vi var, var med i lekställningen och alla olika rutchkanor eller hur fan de stavas! ska dit imorn med emma och hennes barn :) 
Emma är ju dock AIK'are men aa.. vi ska träffa Krisann i veckan eller nästa vecka och prata om klasser och sånt! för emma är ju sport nörd som mig så vi vill ha något med sport i det! och vi har konstaterat att vi vill träffa mer "americanos" så vi ska försöka fixa det med! sen blir de High School Sate Champion ship på fredag! ska bli riktigt kul att se folk i ens egen ålder lira "manlig" fotboll som store bror niklas säger! sen ska krisann hjälpa mig hitta nått lag man kan spela fotboll i också vi ska försöka iaf! dag att hitta amerikanska vänner som sagt!  
Emma och jag var på mall of america idag igen ;D vi köpte en varsin keps idag igen! förlåt mormor! men som sagt de är SALE :D hahaha 10 dollar för en snygg keps får man inte hemma så! haha :D

Jag är även numera amerikansk ;D som en av dom som jobbar på den butken jag köper kläderna ifrån sa! 
du är ju inte svensk emil! du är för anpassad här i Minneapolis för fan! du är amerikanare som oss andra från o med nu! 
hahahaha så nu e jag inte svenska längre så ni vet ;D haha har även hunnit med en hårfärning :P 
och mormor! Jen och Jenn älskar mig :D dom visste redan att jag är allmänt störd och vågar göra det mesta! dom visste inte bara att jag var som jag är :D haha men som sagt dom älskar de! så var inte så orolig! och jag är ung och göra dumma saker! men jag tänker iaf lite ;D hehe! och jag skulle hälsa till dig mormor att du behöver inte vara orolig heller! om jag går överstyr slår dom mig! haha! nej men aa typ nästan iaf! 

Inköpen ... 


kändet att vill göra något som jag inte haft! 


 kepsen som jag köpte i fredags! 


Designa min egna keps i igår! Emma gjorde med en :D


Idag blev det en Minnesota Gophers keps! vårat Collage lag 






tack och adjö ! på återseende :D 

Kommentarer
Postat av: Linda

ämil!:P måste bara fråga VAD FAN HAR DU GJORT MED HåRET??

Take care<3

2008-11-26 @ 00:47:54
URL: http://liindaamaariiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0