helgen är över :(

klockan är 0.00 helgen är slut :( haha det suger ju lite för denna helg har varit grymt kul! 
längtar redan till nästa helg, jag börjar bli bättre kompis med Sandrine, Sandra samt Nadine och vi har kul tillsammans så det känns bra! skönt att prata mer eng även om alla inte är riktigt lika vassa på eng som oss svenskar.. men det är skönt bra träning för alla så! Engelskan har ju varit ett "hot topic" denna helg! för att dom tycker att jag är rätt vass på det medans dom inte är lika vassa på det om vi säger så. Men det är väl för att som svensk så brukar man ju kunna vissa saker på engelska innan man ens börjat lästa det i skolan vilket vi gör när vi är 8 va? ere inte det? aya i alla fall i österike har jag fått reda på att man börjar inte med de förens vid typ 12 års ålderna eller vad tjejerna sa + att det är inga bra lärare som undervisar osv.. tyskland e väl ungefär likadant, för att som dom säger dom kan de gramatiska och sånt bra men inte perfekt men prata är dom inte lika bra på! men det är kul iaf! så länge vi förstår varandra ere ju lugnt så! :) 

Denna helg har jag även hittat yttligare 1 eller aa 2 kanske man ska säga killar här som verkar dö sköna! fast det är bara en som hängt med oss mest och det är Anutosh som är från tyskland han med men aa sen Matthias tysk aswell! men det är kul att hitta lite mer killar som är här! dock har jag skit kul med alla tjejer :) Anu åker ju dock hem i april men vi har övertalat honom att förlänga så förhoppningsvis går det igenom! för han vill inte åka hem heller så! vi får se vad som händer! dock lite synd att dom bor så långt bort genemot vart jag bor! :P haha.. men det fungerar som au pair har du ju inte alltid lyckan att ha det som jag och ullis har det liksom vi bor i samma "förort/område/stad" tar ungefär 3 minuter dit med bil om det är lagom med trafik. och vi är med i samma au pair grupp osv är ju inte alltid så. men som sagt vi får se hur allt löser sig! 

Idag blev de slappish med lite brunch på Italian Marcherano eller vad det nu hette med lite pasta meatballs italianstyle :P dvs massa pasta och en enorm köttbulle :P haha.. sen blev det iväg för att hämta biljetter till Flogging molly som sandrine ska gå på! sen Toy's R us för lite lek samt target och lite annat.. sen åkte vi till Savage där Sandra bor för att se på film och ha det allmänt trevligt! påvägen dit fucka min stereo i min lilla tyska pärla så det går inte höja eller sänka, och det som behövs är sänkning! för det är väldigt högt i bilen just nu :P haha men de löser vi nog nästa helg med en ny fin stereo som jag hittat! :D den tar liksom mp3/mp4/usb saker/ SD kort/cd skivor osv.. fjärrkontroll finns med oxå förhoppningsvis finns den kvar oxå! kostar bara 30 dollar så det är värsta kapet :D men inte vet jag varför jag ska ha sd läser men de märker vi väl! haha.. för kasset i en bil nu på 2000-talet känns lite väl va :P haha. 

dock måste jag ringa min doktor imorn för mina exem på armarna har typ blitt värre sen jag fick medicinen.. måste kolla upp de! och måste skicka in kvittona på medicinen till Erika insurance med så jag får tillbaka dom där jävla pengarna! 

men men måste sova nu! är trött som fan! 

"tack och hej leverpastej" citerat Bert Ljung :D

 

vååren kom snart! 


Kommentarer
Postat av: carola

jag tycker du borde uppdatera oftare älskling! ;)

2009-02-26 @ 12:51:09
URL: http://hamsteriusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0