weekend.

detta har varit en lång helg.. 

i fredags så fick jag ju lön så då blev det att boka fllygbiljett igen fast från Boston - Minneapolis.. 
hade lite problem med bokningen för först ville dom inte ta emot mitt kort så fick jag vänta lite sen gick de igenom tacka gud för de! fick även min nya telefon i fredags! blev inte den jag la upp blev en liknande och bättre! och jag slapp betala för den! 
för gratis är ju alltid godast så att säga eller hur? :D haha dagen gick ganska okey trots att de va midsommar där hemma och man ville vara där och supa och äta gott! pratade lite med ida under dagen dom skulle ju ha midsommar firande med lite svenska au pairer i boston, och jag ville ju självklart vara där med henne och fira! missat både födelsedag och midsommar nu :'( vi har lite att ta igen när vi kommer hem! men de ska vi nog fixa! många midsommrar kvar och födelsedagar med! 
men jag kännde att jag ville inte vara själv på midsommar afton och så,, så jag tänkte att jag hör vad mina kära amerikaner ska göra och de blev drive in movie! Det var riktigt coolt har ju bara sätt sånt i film liksom, så vi blev ett helt gäng amerikanos + svensken och vi hade öl och till tugg och annat smått och gott med oss! jag blev lite fundersam liksom vart var högtalarna liksom? hmm så ja fråga ju för ja hade ju inte en aning om va de var först och hur de funka.. de är så att man ställer in radiokanal och så spelar alla som är där ljudet genom bilarna! för ja tänkte ju kommer fan inte höra ett skit men de kan ja ju lova att man gjorde! alla hade stora trucks (pickup) som vi säger hemma med soffor och fotöljer och sånt riktigt fränt! 
Vi såg Taking of pelham 123 och The Hangover och Terminator 2.. jag såg dock bara dom två första för att driv in börjar inte förens de blir mörkt ute! och vi kom dit vid 8 tiden och första filmen drog igång halv 11 så liksom de skulle blivit en riktigt lååång natt men vi hade kul som fan! grilla och drack gott! så midsommar blev inte så farligt iaf! men som sagt skulle hellre varit med ida eller varit hemma och firat de ordenkligt! men men hoppas alla där hemma familj, vänner och idas familj och vänner hade en underbar midsommar utan oss :P hehe

Lördags blev de rätt lugnt och väldigt mycke häng i mitt rum underdagen för att de va så jävla varmt ute så jag kunde inte vara ute för att de kändes som jag skulle smälta bort typ... det var ungefär 36 ute helt sjukt hur de funkar i denna stat! kallt som fan på vintern och sommar varmt som fan.. men ska ju inte klaga ska ju nästa bli upp över 40°C på onsdag tror ja de va :P haha.. hoppas ni har de varmt och skönt där hemma.. men men åter till lördagen då... var ju hemma under dagen då som sagt! sen på kvällen tänkte jag och bambo (amerikan) att vi skulle grilla lite och så.. jag åkte dit runt 6 och de var fortfarande 84°F ute dvs runt 30 snåret.. sjukt! men iaf jag hade med mig två gigantiska stekar som vi skulle brassa på! så de blev grillning på högnivå! känner att jag blitt jävligt hajj på de nu förtiden! jag drack en öl innan maten de va allt sen blev de läsk! kände att jag inte ville dricka så de va skit samma.  men efter maten blev de så att "aha! va gör vi nu då?" sen kom bambos "kombos" tillbaka till huset! och de ville gå ut men eftersom det är en lite finulig lag är att man måste vara 21 så sa ja men jag kan inte.. och fick svaret de löser vi! och vips några sms och samtal senare så vare klart jag hade en kontakt för att komma in :D woohoo! och nej alla ni där hemma som är oroliga efter att ha läst de här! inge falskt id kort eller så! vi fick gå VIP dvs inte visa lägg och jag fick även dricka vilket jag inte gjorde dock med de blev väl nästa gång :D haha " han har precis kommit från sverige och ny i gänget men fyller inte 21 förens i december så de e väl lungt?" de var de som fick mig in! och det är ju nästan sant :P haha inte riktigt ny i gänget och fyller ju nästan i december med så :P haha .. men men de var rätt kul! vi spela biljard och lira lite dart! och grabbarna drack öl och drinkar men vi hade kul! 
efter de blev de att sitta i kö i ett parkerings hus i 1 1/2 timma, tror nog fan alla va i downtown igår! helt stört!
men vi kom iaf hem och jag gick och la mig och vakna upp runt 2 tiden i min underbara säng! och kolla ut piss väder men det e fortfarande 80°F ute man bara va fan! så idag har de inte blivit mycke alltså.. messat lite med min lilla flicka! och sen bara degat i min säng och kollat på film! söndag är heliga dagar när vi kommit hem har vi kontaterat! antingen kommer vi äta middag hos våra föräldrar eller bara film sönda :P haha det låter väl bra där hemma va? :D fina söndags middagar förväntar vi oss :D haha och nu sitter jag här och skriver allt detta i väntan på att Ida ska komma hem så jag kan få höra om allt som hänt i helgen! midsommar, koncert! och allt som hör till osv! Måste bara säga att jag är riktigt LYCKLIG! 
jag har hittat Ida Olsson och jag har massa underbara vänner här i mn som stöttar mig och även där hemma! :D hehe längtar att få komma hem! Nedräckningen har börjat kan man säga! 4 månader kvar! 

saknar er!
längtar att få träffa er!

nu orkar ja inte skriva mer :P haha kommer väl mer i nästa vecka! puss och kram! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0