De var en gång

Mitt problem om jag berättar för nån! 

Min ena värdmamma är ju lärare på High school och de är så att  hon är ju ledig 10 veckor i sommar och de har hon berättat för mig! 
Så jag har ju tänkt liksom faan va niice med ledigt i 10 veckor och få betalt och allt.. sen förra månaden börja hon snacka om att jag borde åkte och jobba typ Gran canyon eller nått sånt.. och jag tänkte aa visst kul grejj dubbla betalt.. sen hitta hon nått sommar läger för barn i åldrar 7 - 18 som vanligt sommar läger. bara att där dom tänkte att jag skulle jobba får man bara prata svenska och använda sig av svenska saker osv bla bla.. och ja har hela tiden tänkt aa men kanske 2 veckor eller nått då kanske..  liksom få dubbla betalt! :) 

Men sen igår efter när jag kom hem från doktorn så, börja hon prata om pengar osv. så kom hon in på ansökan till campen, eftersom hon har tjatat om de ett par dagarn nu.. och så sa hon att jag har inte råd att pejja 10 veckors semester för dig osv och då insåg jag allt! 
för hon sa till mig nån gång typ " yout going to have atleast 3 weeks vecation" 
det innebär att hon är hemma, och vet att jag behöver inte jobba så tycker hon att varför ska hon betala för mig? och hon tänker väl att jag inte vet att jag inte får jobba för nån annan sak förutom Cultural Care under mitt år i usa osv men jag är fan inte så dum! ska hon spela fult med mig så kan man spela fult tillbaka! 
så slut TESEN är att hon försöker pusha mig till att göra nått som jag inte får för att slippa betala mig i 10 veckor när hon ska va  hemma. 



så ligger det till här men det med ful spela, slår ju tillbaka. för jag har mailat läger grejjen och fråga om jag får göra de.. och om det är försent med ansökan.. har även mailat med en LCC på Long island NY som är lärare på au pair skolan, om de skulle vara så att jag ska göra en ny matchning om de fanns familjer i NY området osv. har mailat, lämnat voicemail, samt facebookat min LCC om det så får se vad som sker! första ska jag prata med min LCC om det.. så ligger det till i mitt liv! aa plus allt jävla kliande som försegår just nu! och det suger riktigt hårt! 

Kommentarer
Postat av: Malin

Du borde prata med min LCC ocksa, om du inte far matchning i NY! :) DC ar latt vart! :D

2009-03-05 @ 17:15:46
URL: http://mcb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0